Treatment of the mother lenguage for the development of the environmental formation in Higher Education

Authors

  • Lisi Alicia Porro de Zayas Universidad Ignacio Agramonte Loynaz.
  • Lourdes de la Caridad Cabrera Reyes Universidad de Ciencias Médicas de Camagüey. http://orcid.org/0000-0002-9103-1683
  • Idalmis Batancourt Pérez Universidad de Ciencias Médicas de Camagüey.
  • Manuel Moisés Pérez Hidalgo Universidad Ignacio Agramonte Loynaz.

Keywords:

mother language, environmental formation, higher education.

Abstract

The present work has as objective to base diverse alternatives that, from the methodological point of view, have been put into practice for the environmental formation in Higher Education. The experience is a result of the research project Strategy for the animation and reading promotion in the university of pedagogic sciences with community approach assigned to the National Project Reading Universities: An initiative for the improving of the reading and literary formation of teachers, developed between September, 2013 until December, 2018 in the University of Ignacio Agramonte Loynaz, of Camagüey, Cuba.

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Author Biographies

Lisi Alicia Porro de Zayas, Universidad Ignacio Agramonte Loynaz.

Licenciada en Educacion. Especialidad Español-Literatura. Máster en Cultura Latinoamericana. Profesora Auxiliar.

Lourdes de la Caridad Cabrera Reyes, Universidad de Ciencias Médicas de Camagüey.

Licenciada en Educación Especialidad Español-Literatura. Máster en Investigación Educativa. Profesora Auxiliar.

Idalmis Batancourt Pérez, Universidad de Ciencias Médicas de Camagüey.

Licenciada en Educación Especialidad Español-Literatura. Máster en Cultura Latinoamericana. Profesora Auxiliar.

Manuel Moisés Pérez Hidalgo, Universidad Ignacio Agramonte Loynaz.

Licenciado en Educación. Especialidad Geografía. Máster en Educación Avanzada y Gerencia Institucional. Profesor Auxiliar.

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Published

2019-11-12

How to Cite

1.
Porro de Zayas LA, Cabrera Reyes L de la C, Batancourt Pérez I, Pérez Hidalgo MM. Treatment of the mother lenguage for the development of the environmental formation in Higher Education. Humanid. méd. [Internet]. 2019 Nov. 12 [cited 2025 May 11];19(3):466-85. Available from: https://humanidadesmedicas.sld.cu/index.php/hm/article/view/1543

Issue

Section

Original articles